כרית חימום למיקרוגל - עשה זאת בעצמך כשהולכים לישון, הדקות הראשונות במיטה, עד שהשמיכה מתחממת, הופכות לסיוט. חשים צמרמורות קור והרגליים קפואות. במקרים כאלה אפשר להיעזר בבקבוק חם או כרית חימום למיקרוגל. נכנסים איתה מתחת לשמיכה מצמידים אותה לגוף או לרגליים, מרימים ומורידים עם הרגליים את השמיכה מבפנים והחום מהכרית מתפשט סביב הגוף ומחמם את הסדין והשמיכה תוך שניות. אם אין לכם כרית כזו תוכלו להכין אחת. תופרים שרוול מבד כותנה (אפשר להשתמש בבגדי תינוק ישנים-הם בדיוק בגודל או בגרב גדולה), ממלאים בזרעי פשתן ואם אין, אפילו אורז מלא או כוסמת יעשו את העבודה. מחממים במיקרוגל ולוקחים למיטה.
|
מסיבת סיום שנה
מסיבת הסיום תתקיים אי"ה ביום חמישי ה' תמוז בשעה 8 בגן. הילדות מגיעות לבושות חולצה לבנה, חצאית כחולה או שחורה וגרביים לבנות.
ישנה אמרה עתיקת יומין: "ארון ישן ואדם מבוגר לא מזיזים מהמקום" . . . ישנן עוד אמירות רבות בהקשר לאי היכולת לשנות ערוצי עשייה והרגלים רבי שנים.
ביסוד אמירות אלו קיימת תפיסת העולם הנשענת על חוסר רצון להקצאת משאבים לשינוי, בני אדם מעדיפים לסלול כביש עוקף מאשר ליישר גבעה או אף לחצוב מנהרה במקום לחצוב נתיב לכביש פתוח ומואר באור יום. לעיתים דווקא השקעת המשאבים ביצירת הנתיב העוקף עולה על אפשרות ההשקעה וההתמודדות מול הגורם המעכב באופן ישיר, אלא שהתפיסה הרווחת וההסתכלות לטווח רחוק מביאה אותנו לעיתים דווקא אל החלטות נקודתיות מיידיות שגויות לחלוטין משום שאין דבר שאינו ניתן לשינוי וכל הרגל שהאדם מקבע את עצמו אליו או עשייה שהאדם מתנזר ממנה בחלוף הזמן 'נמחקת' פעולה זו מתאי מוחו ויהא עליו ללמוד אותה מחדש ולהרגיל את מערכות השרירים שלו לתפקד על פי הצרכים החיוניים לשם קיום פעילות זו. התוויית דרך עוקפת תביא לידי פתרון ארוך טווח, אולם בפועל נכחדה יכולת ביצוע מיידית.
כשאנו שואפים להנחיל דרכי התמודדות עם קשיים חשוב שנפנים תמיד את מסר היכולות המוכחות. לכוון אל נקודות חוזק וחיבור לעשייה קיימת ואפילו שבמצב הנתון ישנם רק מעט מאוד אחוזי הצלחה, אולם ברגע שנעגן את העשייה אל מנגנון שבכוח עדיין הינו פעיל נצא תמיד נשכרים באמצעות תוצאה עכשווית אשר תניב המשך עשייה ללא כל תלות בנתיב עוקף.
ישנן פעולות נרכשות שהאדם מסגל לעצמו כשבמשך הזמן הן הופכות לחלק בלתי נפרד מהווייתו, דבר המביא את כל סובביו להרים ידיים ולהגיע למצב של ייאוש מוחלט ובהמשך הם מנסים ליצור נתיב עוקף הן למען האדם עצמו ואף יותר מכך עבורם משום שאין הם מסוגלים לראות את פעולותיו ולהישאר שלווים. כל עוד העשייה החורגת הינה בראשית דרכה קל יותר יהיה להכחיד אותה אולם גם כשהיא כבר מושרשת עמוק באופיו של האדם ניתן להביאו לידי שינוי הרגליו הבלתי נורמטיביים. כל עוד נצא מתוך ראייה חיובית ואמונה ביכולותינו לשנות ומאידך באמונה שלמה ביכולותיו להשתנות הרי שההצלחה מובטחת לנו כשברור לנו שאין לכל אורך הדרך כל אפשרות למדוד טווחי זמן להצלחת המהלך. חשובה בהחלט הסבלנות וגיוון דרכי הפעולה כשתמיד תהיה העשייה ממוקדת רק בו.
רבים הם בני הזוג המגיעים אל עולם הנישואין מתוך מטרה ברורה ומוצהרת, הם באו כדי לשנות . . . הם מתחילים את דרכם החדשה מיד בלוחמת פנים אל פנים, דבר המביא אותם היישר אל המציאות בה בן הזוג 'משיב אש' ואינו ממתין עד להתארגנותו המחודשת של 'התוקף' שלא תמיד מבין על מה הזעם המופנה כלפיו 'הוא בסך הכול רצה לשנות לטובה את בן הזוג' ...
חשוב תמיד לזכור לפני כל מהלך, לכל הצלחה חשוב שיהיו שני שותפים באורח פעיל . . .
בשבוע שעבר קראנו על מכירת יוסף וירידתו למצרים, שם נקלע לעלילה שפלה שהביאה להשלכתו לכלא המצרי. בפרשת השבוע, 'מקץ', אנו רואים כיצד גלגלה ההשגחה האלוקית את יוסף הצדיק ממעמד של אסיר בבית - הסוהר אל פסגת השלטון במצרים האיש השני אחרי פרעה מלך מצרים!
חלום פרעה
אצל רבים חלומות הם ענין של יום יום. כולנו חולמים ומשתפים בחווית החלום את בני משפחתנו, אך האם שמעתם מימיכם על חלום שגרם לשינויים מהפכניים באחד ממעצמות העל? - כן, דבר זה קרה לפני למעלה מ3000- שנה...
לילה אחד פרעה מלך מצרים חולם חלום ובו נראות שבע פרות יפות מראה ובריאות בשר כשהן עולות מן היאור (הנילוס), והן רועות ואוכלות להנאתן אחריהן עולות עוד שבע פרות אלא שבניגוד לקודמות הללו הן רעות מראה ורזות מאוד. אלו, האחרונות עומדות במקומן ואינן אוכלות מן המרעה שלפניהן אלא פונות ואוכלות את...שבע הפרות הטובות והשמנות!
מיד "ויקץ פרעה", חלום כזה משונה: פרות אוכלות פרות, רזות אוכלות שמנות, גרם למלך בהלה, "ויקץ..." עוד לא הספיק לחשוב על החלום הראשון "וישן ויחלום שנית" גם הפעם, החלום דומה מאוד לקודמו. נראות בו שבע שבלים גבוהות וחזקות ממין משובח כשאחריהן צומחות שבע שבלים דקות, אשר תרמילהן ריקים, ותבלענה השבלים הדקות והרעות את הטובות...
זה כבר יותר מידי בשביל המלך. הוא ציוה לקרוא מיד לכל חרטומי מצרים וחכמיה כדי שיגלו לו את פשר חלומותיו המשונים. כל מאמציהם של אלו היו לשווא "פתרונותיהם" לא הרגיעו את רוחו של המלך.
אז קם שר המשקים וסיפר למלך שכאשר הושלך לבית הסוהר עם שר האופים פגשו בנער עברי שפתר להם את חלומותיהם באופן שהפתרונות התגשמו אחר כך בדיוק רב! מיד ציוה המלך לקרוא לאותו נער, הלא הוא יוסף הצדיק.
הפתרון
יוסף הובהל במהירות אל ארמון המלוכה. "ואני שמעתי עליך לאמור" - אומר המלך ליוסף - "תשמע חלום לפתור אותו". כל עיני האומה המצרית היו נעוצות עתה ביוסף. האם יצליח ה"מכשף" הצעיר במקום שנכשלו קודמיו?
יוסף אינו מתרגש מן ההמולה והרעש שסביבו. תחילה הוא מעמיד את הדברים על דיוקם: אין הוא עושה שום דבר בכוח עצמו - "בלעדי! אלוקים יענה את שלום פרעה". עיקרון זה הוא מדגיש גם בפתח פתרון החלומות: "את אשר אלוקים עושה הגיד לפרעה".
והפתרון עצמו: שבע הפרות והשיבולים הטובות הן שבע שנים טובות שיבואו על העולם, ושבע הפרות והשיבולים הרעות הן שבע שנות הרעב שיבואו אחרי השנים הטובות. באלו, האחרונות, ישכח ו"יבלע" כל השובע ברעב הכבד. התוכן הזהה של שני החלומות רומז כי הדבר קרוב וכי "האלוקים ממהר לעשותו".
בצד פתרון החלום מציע יוסף לפרעה כיצד להתמודד עם ה"חדשות" הללו: "יש לבנות מחסני תבואה ולצבור בהם כמויות גדולות של תבואה עבור שנות הרעב".
פרעה יוצא מגדרו למשמע דבריו של יוסף: "אחרי הודיע אלוקים אותך את כל זאת, אין נבון וחכם כמוך!", והוא מכריז קבל עם ועדה; "על פיך ישק עמי", "ובלעדיך לא ירים איש את ידו ואת רגלו בכל ארץ מצרים".
בני יעקב יורדים למצרים
חלפו שנות השובע ובכל העולם שורר רעב קשה, חוץ מארץ מצרים בה מוכר יוסף את התבואה שצבר במחסניו. כבכל מקום, גם בבית יעקב אבינו שורר רעב. הוא שולח את עשרת בניו - חוץ מבנימין הצעיר - למצרים, כדי לקנות ולהביא משם אוכל. הם מגיעים אל יוסף, הממונה הראשי על חלוקת ומכירת המזון, אך אינם מכירים אותו, מראהו השתנה לגמרי שכן עזבם ללא חתימת זקן ועתה הוא מזוקן. אולם יוסף מכיר כן את אחיו. הוא מתנהג איתם בקשיחות ומאשים אותם, לא פחות ולא יותר - בריגול...
לאחר דין ודברים ואף מאסר בבית-הכלא מסכים יוסף לתת להם אוכל בתנאי שיביאו עמם בפעם הבאה את האח הקטן שנשאר בבית, ובכך יוכיחו שהם דוברי אמת ואינם מרגלים.
בכך לא הסתיימו הרפתקאותיהם של האחים. באמצע הדרך, כשפתחו את השקים לתת אוכל לחמוריהם, גילו בתוכם את הכסף ששילמו עבור התבואה...
בבהלה הם מגיעים הביתה ומספרים ליעקב אביהם את כל הקורות אותם ואת התנאי לקבלת מזון נוסף - הצטרפותו של בנימין. יעקב מסרב בכל תוקף לשלוח את בנימין אך בראותו שהרעב הכבד נמשך והאוכל שהביאו בניו אוזל, לא נשארה לו ברירה אלא להסכים לכך. הפעם, משבאו עם בנימין אחיו, קיבלם יוסף בכבוד ובסבר פנים יפות. הוא הזמינם לסעוד במחיצתו וללון בביתו. האחים הופתעו מן היחס החם וחששו שמא רוצים להפילם שנית במלכודת, אולי בעוון הכסף שמצאו חזרה בשקיהם. יוסף מפיג את חששותיהם באומרו: "אל תיראו, אלוקיכם ואלוקי אביכם נתן לכם מטמון באמתחותיכם...". בעת הפרידה מעניק להם יוסף מתנות רבות וממלא את שקיהם במזון רב. יחד עם זאת הוא מצוה את עבדו לשים את גביע הכסף שלו בשקו של בנימין...
איפוא הגביע?
האחים יצאו לדרך אך כעבור זמן קצר מגיע אליהם אחד מעבדי יוסף וטענה בפיו ; "למה שילמתם רעה תחת טובה?". במצוות אדונו הוא מחפש בשקיהם את הגביע של יוסף. משנמצא הגביע בשקו של בנימין חשכו עיניהם - "ויקרעו שמלותם" מרוב צער. הם חוזרים אל יוסף וזה ממשיך ב"משחק": "...הלא ידעתם אשר ינחש איש אשר כמוני"...
יהודה, אשר קיבל את האחריות בפני אביו לדאוג לשלומו של בנימין, שנאשם כעת בעוון "גניבה", מנסה לפייס את יוסף, אך שליט מצרים מוסיף להתמם ומציע: "...האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד, ואתם עלו לשלום אל אביכם". האחים אינם יודעים את נפשם מרוב צער וחרדה ; פעם אחת כבר חזרו בלי אח אחד וכיצד יבואו אל יעקב ללא בנימין הקטן והאהוב?
על סופה של הדרמה המקראית נקרא בשבוע הבא...
|
||||||
עוגיות אוזני פיל
גן חנה חב''ד לוד | 08-9143942
נשלח לכתובת [email]
- לחץ כאן להסרה
טיפ: לקבלת המגזין באופן קבוע וללא תקלות, מומלץ להוסיף את השולח לרשימת אנשי הקשר.
מופעל ע"י חב"ד שעל אתר // ShiftMedia תפוצה |